közélet, hit-vallás, politika

JelenValó

JelenValó

Interjú egy áttért menekülttel

Lelki vigasztalást jelent az új hitem

2017. február 26. - Tari Zoltán

Egy évvel ezelőtt ismertem meg Mohamedet (a név nem eredeti biztonsági okokból) egy nemzetközi baráti találkozón, ahová kíváncsiságból jött el és azonnal érdeklődni kezdett a helyi kultúra iránt. Sajnos, mivel az arab nyelven kívül angolul csak néhány szót ért, a nyelvi akadályok miatt nehezen indult a beszélgetés. Később kialakult a kommunikációra egy fordító program használata, mely közveltenül anyanyelvről anyanyelvre fordítja a bediktált beszédet. A következő interjú is ezzel a fordító programmal készült, és leginkább Mohamed hitét kívánja feltárni, mely meglehetősen személyes  gondolatokba enged betekintést az európai olvasó számára.

Fotó: tumblr

  • Kérlek mutatkozz be röviden!

Mohamednek hívnak, 44 éves vagyok, Irakból érkeztem Európába 2015-ben részben gyalog, részben vonattal és részben bérelt szállítókón keresztül. A végső célállomáson kezdettől Finnország volt, mivel csak jókat hallottam erről az országról. Barátaim egy része Németországba és Londonba ment, ahol már megkapták tartózkodási engedélyüket. Sajnos én még mindig várakozom a papírjaimra. Szülőhazámban villamossági eszközöket telepítő céget üzemeltettem a távozásomig. A lakóhelyemen ennek köszönhetően jól ismertek az emberek. Családom Irakban maradt, ahol várják, hogy biztonságos helyre jöhessenek. Sajnos nem térhetek vissza a szülőföldemre, mivel ellenséges csoportok zaklatásának lennék kitéve, és jelenlegi keresztény hitre való áttérésem még lehetetlenebbé tette a helyzetem. Finnország biztonságos ország, szeretném feleségemet, három lányomat és két fiamat is ide menekíteni.

 

  • Milyennek látod most a saját vallásodat, hitedet, kultúrádat?

Korábban úgy gondoltam, hogy a halálom után büntetés és szenvedés vár rám, amikor az ítélet napja elérkezik. A hazámban a vallásunkból fakadóan kemény törvények és szabályok vannak érvényben, amelyek félelmetesek számomra. Például a Korán azt tanítja nekünk a nőkről, hogy ha nem fátyolozzák el a hajukat teljesen az utolsó hajszálukig, az ítélet napján Allah majd megégeti őket korábbi bűnös életmódjuk miatt. Számomra a Korán ehhez hasonló tanításai rendkívül erőszakosak, és mondhatni igazi terrort teremt sokak életében. Egy barátom például, akivel itt együtt töltöttünk sok időt, visszatért Irakba, és ott elárulta többeknek, hogy keresztény templomba járok. Már kaptam otthonról ez miatt fenyegetést, hogy meg fognak ölni, ha visszatérek.

 

  • Tavaly rátaláltál egy új hitre. Miben különbözik ez a hit a korábbitól?

Soha korábban nem gondoltam volna, hogy egyszer egy másik vallásnak az útját fogom követni. A történelem, és a vallások története tele van gyilkosságokkal, kegyetlen vérontásokkal és nehezen érthető büntetésekkel. Amikor egy gyülekezet hatására elkezdtem olvasni a keresztény hitről és Jézusról, rájöttem, hogy Ő azért jött, hogy megszabadítson minket a szenvedésektől. Azt is olvastam, hogy elégséges egy kis mutármagnyi hit ahhoz, hogy megtaláljuk a Messiást és higyjünk benne. Úgy gondolom most már, hogy Krisztus megvilágítja sötét utunkat. Ez azt jelenti, hogy Krisztus útján befogadás vár ránk, sőt szeretet, támogatás és megbocsájtás.

 

  • A Bibliát olvasva találtál rá az új hitre. Mit gondolsz erről a könyvről?

Amikor olvastam a Bibliát, sok minden megvilágosult előttem. Például rátaláltam arra a történetre, hogy hogyan keletkezett minden élő ezen a világon. A Koránban is vannak hasonló leírások, de kissé más szavakkal. Amikor olvastam a Szentírást, rájöttem, hogy ezek az eredeti kijelentések és a Bibla a régebbi, eredeti írás a számunkra.

 

  • Hogyan segít neked az új hited a jelenlegi problémáid megoldásában?

Egy évvel ezelőtt valóságos lelki vigasztalást nyertem a hitemből. Megértettem, hogy Allah (Isten) és én köztem van egy közvetítő, aki Jézus, a Messiás. Érzem, hogy rajta keresztül kapok folyamatosan segítséget. Egyik éjjel álmomban meg is jelent Jézus, és megígérte, hogy nem fog elhagyni. Az álom után felkelve örültem és sírtam is. Hiszem, hogy segíteni fog. Nagyon örülök annak is, hogy sok új keresztény barátom lett, akiktől sok szeretet kapok. A helyi Vöröskereszttől kapott havi segélyből havonta küldök haza a családomnak, akiknek ez az egyetlen megélhetési forrásuk. Sokszor beszélek velük telefonon, és várom, hogy ők is utánam jöhessenek.

 

Tari Zoltán

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenvalo.blog.hu/api/trackback/id/tr6812295023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása